|
||
Porady do Pivot |
||
Coż obsługa tego programu jest banalnie łatwa. Gdy otworzymy program
widzimy okienko z ludzikiem na którym zaznaczone są czerwone kropki.
Widać także pomarańczową o której zaraz się dowiesz. A więc jeżeli klikniesz na czerwoną kropkę, przytrzymasz i przeciągniesz w którymś kierunku to dany odcinek ludzika za który złapałeś przesunie się. Pojawi się szary odcień który pokazuje gdzie ostatnio znajdywał się odcinek który przesuneliśmy. Wykonaliśmy ruch ludzika. Aby przesunąć ludzika np. w lewy górny róg należy złapać go za pomarańczową kropkę i przeciągnąć w wybrane miejsce. Teraz zmienimy kolor patyczaka- klikamy na przycisk Colour i wybieramy barwę która nam się podoba (uwaga jeżeli mamy więcej obiektów [ludzików] w polu to najpierw aby zmienić kolor należy kliknąc na dany obiekt któremu chcemy zmienić kolor). Możemy powiększać ludzika- obok przycisku Colour znajduje się pole na cyrfy (zawsze jest tam początkowo 100) możemy zmieniać te cyrfy, w zależności od tego jaką wartość wpiszemy, wiemy że skala 1:1 ludzika wynosi 100 to znaczy że skala 1:2 wynosi 50, więc jak chcemy skalę 2:1 to wpisujemy 200. Aby dodać inny obiekt np. konia trzeba kliknąć file\load figure type i wybrać horse (czyli koń) lub inny. Na ekranie pojawi się koń lub inny obiekt. Zasada ruchu jest ta sama. Jeżeli chcemy dodać tło klikamy file\load background i wybieramy plik (UWAGA! PLIK Z TŁEM MUSZI BYĆ MAPĄ BITOWĄ 24 BITOWĄ). Mamy już wszystko ustalone teraz powiemy jak wykonać ruch. Gdy poustawialiśmy ruch wszystkich obiektów klikamy na next frame (czyli następna klatka- trzeba pamiętać że 24 klatki to jedna sekunda więc należy robić je powoli i dokładnie). I tak dalej robimy kolejne klatki aż nasza animacja zostanie skończona. Aby obejrzeć efekt pracy należy kliknąc na przycisk play (pod tym przyciskiem jest stop i repeat [wybieramy powtarzanie się animacji lub nie], a do tego pasek , który pozwala na zwalnianie i przyspieszanie pokazywanych klatek). Skończoną prace zapisujemy file\save animation\pulpit(lub inny folder)\nazwa pliku\zapisz. To wszystko, myślę że zrozumieliście choć trochę z tego obszernego tekstu i nauczyliście się tworzyć własne animacje...
|